Mliga
  • Головна
  • Новини
    • Політика
    • Економіка
    • Суспільство
    • Світ
    • Спорт
    • Культура
  • Блог
  • Про нас
    • Завдання
    • Структура ГО «Муніципальна ліга Києва»
    • Маніфест
    • Звернення Голови ГО «Муніципальна ліга Києва»
Нічого не знайдено
Переглянути всі результати
Mliga
  • Головна
  • Новини
    • Політика
    • Економіка
    • Суспільство
    • Світ
    • Спорт
    • Культура
  • Блог
  • Про нас
    • Завдання
    • Структура ГО «Муніципальна ліга Києва»
    • Маніфест
    • Звернення Голови ГО «Муніципальна ліга Києва»
Нічого не знайдено
Переглянути всі результати
Mliga
Нічого не знайдено
Переглянути всі результати
Головна Економіка

Подорожчання вартості проїзду у Києві: чи підвищать ціни на метро та автобуси

04.11.2025
в Економіка, Столиця
0

tkb8tyqehw48cvmnkc01lbz8cycebiqs2rv2apmh

Вам також може сподобатися

«Батьківщина» ініціює запровадження мораторію на підвищення податків для малого та середнього бізнесу

У Києві відкрили пам’ятний знак на честь радіотехнічних військ Повітряних Сил ЗСУ

У столиці відкрили ялинкові ярмарки: перші ціни та асортимент

 

Наразі проїзд в автобусах, трамваях і тролейбусах Києва коштує 8 грн за поїздку. Вартість проїзду в метрополітені також становить 8 грн. Проте вже неодноразово порушувалося питання про можливе підвищення цін на міський транспорт, оскільки існуюча вартість квитка для пасажирів не відповідає собівартості поїздки.

Факти ICTV разом з розробником транспортної моделі Києва та титр-експертом з транспортного планування Дмитром Беспаловим розбиралися, чи дійсно існує ймовірність підвищення вартості проїзду в Києві та загалом скільки це може коштувати.

Яка вартість проїзду у Києві та скільки це коштує для міста
Як зазначив транспортний експерт Дмитро Беспалов, насправді є дві основні цифри, на які варто звертати увагу. Перша – це вартість проїзду для пасажирів, зокрема в метрополітені та у комунальному підприємстві Київпастранс. Наразі у Києві вартість проїзду коштує 8 грн, проте існують пільгові категорії пасажирів, які взагалі не сплачують за проїзд.

Друга важлива цифра – це собівартість перевезення одного пасажира. Кожне підприємство, яке займається перевезеннями, може розрахувати її, враховуючи загальний пасажиропотік та витрати на забезпечення руху транспорту. Як зазначав експерт, ще до війни Київський метрополітен оцінював собівартість перевезення одного пасажира трохи більше 24 грн, а у Київпастранс – трохи більше 21 грн.

За словами експерта в мережі є інформація, що у 2024 році Київський метрополітен перерахував собівартість перевезення одного пасажира, і вона вже становила понад 40 грн.

– Це можливо через зміни. Адже змінився пасажиропотік, збільшилися витрати на електроенергію та оплату праці фахівців, які ремонтують і обслуговують рухомий склад, – пояснив Дмитро Беспалов.

Він пояснив, що кожна громада визначає, яку частину собівартості сплачує пасажир, а яку компенсують інші платники податків. Наразі киянин сплачує за поїздку в метрополітені 8 грн, решту 36 грн покривають платники податків міста. Це означає, що міський бюджет щороку виділяє кілька мільярдів гривень на підтримку перевізників Київпастранс та Метрополітен.

В інших містах ситуація відрізняється. Наприклад, у Львові при оплаті Леокарт проїзд коштує 17 грн, звичайною картою Visa – трохи дорожче, а готівкою – 25 грн.

У Харкові та Кривому Розі комунальний транспорт для мешканців взагалі безкоштовний, тобто повну собівартість покриває громада. Експерт підкреслює, що тариф – це політичне рішення, отже кожне місто самостійно визначає, скільки платить пасажир, а скільки – громада.

Чи піднімуть вартість проїду у Києві: думка експерта
Щодо можливого підвищення вартості проїзду в Києві, то це перш за все політичне рішення.

– Місто навряд чи піде на такий непопулярний крок, адже це вплине на рейтинг мера. Якщо бюджет дозволяє виділяти дотації перевізникам, то тарифи можна залишити на поточному рівні. Крім того, бюджет Києва профіцитний, тому я вважаю, що найближчим часом, зокрема до кінця війни, подорожчання вартості проїзду у Києві навряд варто очікувати, – наголосив експерт.

За словами експерта, проблема не лише в грошах, адже важливо вкладати кошти у розвиток системи громадського транспорту. Поточна модель компенсацій не сприяє розвитку транспорту у столиці – він залишається на колишньому рівні або деградує через зношення рухомого складу.

– У Львові, навпаки, транспорт постійно оновлюється, адже на вулицях з’являються нові трамваї та автобуси, система змінюється та тестується, – підсумував експерт.

Експерт зазначив, що було б оптимально, якби всі пасажири сплачували собівартість поїздки, адже це дозволяло б міському транспорту розвиватися та покращуватися, ставати ефективнішим і комфортнішим для всіх.

Чи подорожчає проїзд у Києві: що кажуть у КМДА
Голова Київської міської державної адміністрації Віталій Кличко прокоментував чутки про можливе підвищення вартості проїзду. Кличко про подорожчання вартості проїзду у Києві у своєму ТГ-каналі розповів, що хоча громадський транспорт у Києві дотаційний, місто шукає способи не підвищувати тарифи, на відміну від багатьох інших великих міст України.

Різниця між нинішнім тарифом і економічно обґрунтованим становить близько 11 млрд гривень на рік, і ці кошти мають виділятися з бюджету Києва. Через забрану центральною владою частину бюджету (8 млрд на Укрзалізницю) грошей на дотації не вистачає.

Департамент фінансів проаналізував ситуацію і запропонував розглянути питання коригування тарифів, враховуючи, що перевезення пільговиків безкоштовне і додатково “тягне” ще близько 1 млрд з міського бюджету, яку держава не компенсує.

Мер підкреслив, що зараз роблять усе можливе, щоб підтримати киян у складних соціальних умовах, і до кінця війни підвищення цін на проїзд не планується.

Джерело: “Факти”

 

Рекомендовано для вас

«Батьківщина» ініціює запровадження мораторію на підвищення податків для малого та середнього бізнесу

«Батьківщина» ініціює запровадження мораторію на підвищення податків для малого та середнього бізнесу

Ми не дозволимо владі знищити середній клас – запоруку існування української нації! У відео на своєму YouTube-каналі лідерка «Батьківщини» Юлія Тимошенко розкритикувала ідею влади запровадити ПДВ для ФОПів, які мають...

Читати щеDetails

У Києві відкрили пам’ятний знак на честь радіотехнічних військ Повітряних Сил ЗСУ

У Києві відкрили пам’ятний знак на честь радіотехнічних військ Повітряних Сил ЗСУ

3 грудня з нагоди Дня радіотехнічних військ, на Алеї захисників України біля Арки Свободи українського народу відкрито новий пам’ятний знак, присвячений воїнам РТВ — тим, хто першим бачить...

Читати щеDetails

У столиці відкрили ялинкові ярмарки: перші ціни та асортимент

У столиці відкрили ялинкові ярмарки: перші ціни та асортимент

У середу, 3 грудня, у Києві почали розгортати офіційні ялинкові ярмарки. Вони традиційно з’являються у столиці в передсвятковий період. Протягом найближчих днів ярмарки відкриватимуть поступово та працюватимуть до 31 грудня. Купити натуральні ялинки чи дерева, зібрані з гілок,...

Читати щеDetails

Попри заборону НБУ безліцензійні обмінники продовжують працювати в центрі Києва

Попри заборону НБУ безліцензійні обмінники продовжують працювати в центрі Києва

Попри рішення Нацбанку заборонити обмінникам Obmin24 та X-Change здійснювати обмін валюти і взагалі надавати будь-які платіжні послуги, вони продовжують незмінно працювати. Рішення “про заборону діяльності з торгівлі валютними...

Читати щеDetails

Чи працюватиме у Києві таксі під час комендантської години?

Чи працюватиме у Києві таксі під час комендантської години?

У Києві розглядають можливість роботи служб таксі у комендантську годину. Коли це станеться, має вирішити Рада оборони міста. Про це повідомляє Суспільне, посилаючись на інформацію управління інформаційної політики Київської міськдержадміністрації. Розроблені...

Читати щеDetails

Пов'язані новини

Забудову охоронної зони скасовано: Музей видатних діячів української культури в Києві залишився під захистом держави

Столична Держекоінспекція повідомляє

РФ застосувала касетні боєголовки проти Києва

Шукати за категорією

  • Без рубрики
  • Екологія
  • Економіка
  • Здоровʼя
  • Культура
  • Політика
  • Право
  • Світ
  • Спорт
  • Столиця
  • Суспільство
Муніципальна ліга Києва

ГО «Муніципальна ліга Києва»

  • Email: shevch2006@gmail.com

ПОШУК ЗА КАТЕГОРІЯМИ

  • Без рубрики
  • Екологія
  • Економіка
  • Здоровʼя
  • Культура
  • Політика
  • Право
  • Світ
  • Спорт
  • Столиця
  • Суспільство

Нічого не знайдено
Переглянути всі результати
  • Головна
  • Новини
    • Політика
    • Економіка
    • Суспільство
    • Світ
    • Спорт
    • Культура
  • Блог
  • Про нас
    • Завдання
    • Структура ГО «Муніципальна ліга Києва»
    • Маніфест
    • Звернення Голови ГО «Муніципальна ліга Києва»

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?