
У новому сезоні на поціновувачів театрального мистецтва в Києві чекають не тільки прем’єри, а й нові ціни на квитки. І причини не в тому, що дорожчає все навкруги, а у бажанні театрів розвиватися, дивувати глядачів, запрошувати провідних режисерів та акторів. Крім того, кожен показ – це нові витрати, і все це прямо впливає на вартість квитків.
У новому театральному сезоні деякі київські театри переглянули цінову політику. Як повідомляє “Суспільне. Культура”, зростання вартості квитків зафіксовано в низці популярних майданчиків – від камерних сцен до головних академічних театрів столиці. Хоча не всі постановки подорожчали, саме премʼєри й найуспішніші вистави найпомітніше зросли в ціні.
У Молодому театрі вартість квитків на виставу “Зілля” режисерки Олександри Меркулової зросла майже вдвічі. Глядачі платять від 350 грн на балконі до 1000 грн у першому ряду партеру. Крім того, на 100 гривень підняли ціну на екскурсію “За лаштунками Молодого”.
У Національній опереті квитки на репертуарні вистави подорожчали на 100 гривень. Тепер максимальна ціна становить 800–900 грн, хоча середня вартість у партері лишається на рівні 300–500. При цьому найуспішніший мюзикл “Чикаго” коштує до 3 тис грн за квиток, і продається на місяці вперед.
У театрі “Золоті ворота” ціни за сезон зросли з 550–600 до 1000–1100 грн. Найдорожчі квитки – на премʼєру “Brecht Cabarett” від режисерки Оксани Дмітрієвої, показану разом із Харківським театром ляльок. Театр також окремо підняв вартість першого ряду на окремих виставах.
Театр на Подолі переглянув цінову політику для вистав Давида Петросяна. Постановка “Процес” зараз коштує в середньому 685 грн, а “Гедда Ґаблер” – 870 грн. У театрі також пояснили, що частину доходу спрямовують на ремонт залів і оновлення сцени.
У Театрі Франка запевняють, що навіть найпопулярніші вистави доступні – деякі квитки продають за 150–200 грн. Театр зберігає пільгові місця для окремих категорій глядачів і резервує частину місць для військових. Причиною зростання вартості називають зростання витрат на постановки й утримання інфраструктури.
У Театрі Лесі Українки розробили складну систему цін, тут аж 27 варіантів для трьох сцен. Вистави поділяють за рівнем попиту, жанром і форматом, а ціна залежить від типу шоу, зручності місця та технічних витрат. Підхід дозволяє театру варіювати вартість у широкому діапазоні.
Театри зазначають, що квитки не привʼязані до собівартості, а розраховуються за порівняльним методом. На ціну впливають участь запрошених акторів, розмір сцени, попит і навіть ремонт у театрі. Часто глядач платить більше не за ефектність шоу, а за нову посадку або оновлене технічне обладнання.
Попри здорожчання, попит не падає. Перші ряди залишаються найомріянішими місцями в залі, а глядачі готові платити за них значно більше. Очевидно, що київська аудиторія залишається вірною театру, навіть за новими цінами.
Джерело: “Інформатор”







